• يکشنبه ١٩ فروردين ١٤٠٣-١٣:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٣٢
عباسی: 5-225

رفتار ما تابعی از نگرش ماست/ حفاظت از درختان باید تکلیف قانونی و شرعی باشد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در خصوص روند صدور مجوز جابجایی درختان در شهر تهران گفت: اگر حفاظت از درختان را تکلیف قانونی و شرعی خود بدانیم؛ کمترین درصد خطا را خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در خصوص صدور مجوز جابجایی درخت، اظهار داشت: همکاران و شهروندان عزیز بدانند که اگر مجوزی برای جابجایی درخت در کمیسیون ماده ۷ صادر می‌شود؛ صرفاً تا تاریخ ۱۵ اسفند ماه قابلیت اجرا دارد و پس از این تاریخ هر منطقه‌ای در هر پروژه‌ای اقدام به جابجایی درخت کند؛ تخلف محسوب شده و احتمال آسیب به درختان بسیار زیاد است. 
عباسی در ادامه با تأکید بر اینکه بنده در این مورد بسیار سختگیرانه عمل می‌کنم؛ بیان کرد: هنگامی که تقاضایی برای جابجایی درخت دریافت می‌شود؛ چند بعد در نظر گرفته می‌شود. نخست این که آیا می‌توان بدون جابجایی درختان و یا با کمترین جابجایی  پروژه را اجرا کرد، برای این منظور تیمی از کارشناسان مستقر می‌شود که گزارش‌های آن‌ها ملاک عمل قرار می‌گیرد.
وی افزود: در این خصوص به نوع درخت و محیط بن آن و ارزش پروژه نیز توجه ویژه می‌شود که اگر این‌ها در تضاد با یکدیگر باشند قطعاً مجوز جابجایی صادر نمی‌شود. 
عباسی در خصوص نحوه اجرای صدور مجوز نیز با تاکید بر اینکه نوع نگرش ما رفتارمان را تعیین می‌کند، گفت: در صدور مجوز جابجایی‌ها ان‌شالله کمترین خطا را خواهیم داشت اما از شهرداری درخواست می‌شود یک تیم کارشناسی برای ارزیابی و بررسی این موارد تشکیل دهد. نوع نگرش ما، رفتار ما را تعیین می کند، رفتار ما تابعی از نگرش ماست. اگر ما درخت را موضوع اضافه و زایدی ببینیم، طبیعی است که رفتار ما مبتنی بر همین نگرش خواهد بود اما اگر درخت را یک سرمایه و میراث طبیعی بدانیم که از گذشتگان برای ما به ارث رسیده است و یا آن را یک تکلیف قانونی و الزام شرعی بدانیم و نگاه ولایتمدارانه داشته و این مهم را از دغدغه‌های اصلی رهبر انقلاب بدانیم، یا به عبارت بهتر اگر آن را جزو سیره نبوی بدانیم، دیگر حفاظت از تک تک درختان در تهران یک تکلیف فردی و عمومی به حساب می‌آید؛ بنابراین اگر شاهد رفتار غلطی در این باره بودیم به رفتار توجه نکنیم بلکه نگرش را اصلاح کنیم. فرد خاطی محتاج کمک است و باید از نظر ذهنی ارتقا یابد مانند فرد بی‌سوادی که نیاز به آموزش دارد. این باید وظیفه تک تک ما باشد تا از آن چیزی که در اختیار داریم در حد توان حفاظت کنیم.
 
کد خبر: 5-225

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: